Predstavljamo projekat IchBiH.ba: Kroz zabavne sadržaje do novih znanja

Stigao je odgovor na pitanje šta povezuje Alberta Einsteina, Michaela Schumachera, Ludwiga van Beethovena i Heidi Klum, ličnosti sa billboarda koje smo tokom jula imali priliku gledati u većim gradovima BiH.

Nova kampanja koja spaja poznate ličnosti, inovacije, zanimljivosti te riječi i slova njemačkog jezika djelo je Goethe-Instituta BiH. Na zabavan i edukativan način želi se skrenuti pažnja na informacije koje možda nisu svima poznate, ali i navesti na potragu za znanjem i vježbanjem njemačkih riječi.

Benefiti učenja njemačkog jezika

“Znanje jezika obogaćuje naše živote, daje nam priliku za širenje vidika, uspostavljanje dubljih veza i bolje razumijevanje kultura. Njemački jezik je veoma fleksibilan, praktičan i ekspresivan, a kroz historiju mnogi germanizmi su se udomaćili u našem jeziku te ih svakodnevno koristimo. Želja nam je da inspirišemo sve generacije da kroz nauku, kulturu, putovanja i druge oblasti života otkrivaju čari najšire rasprostranjenog jezika u Evropskoj uniji”, poručuju iz bh. sjedišta Goethe-Instituta, institucije koja njemački jezik promoviše u više od 90 zemalja svijeta i ima edukativnu i savjetodavnu ulogu.

Jezik Goethea, Kafke, Mozarta, Freuda, Bacha i Beethowena izuzetno je kreativan, precizan i krase ga beskrajne mogućnosti prevođenja pojmova u prilično jednostavne riječi. A koristi od znanja njemačkog jezika su višestruke – za širenje vidika, pristupa informacijama, otkrivanje svijeta inovacija i ekonomskog rasta, lakše razumijevanje kreativnog rada poznatih ličnosti, za veći uspjeh u karijeri i putovanja kao nikad prije.

Verstehen wir uns?

Njemački je jedan od tri oficijelna jezika Evropske unije, te je drugi najvažniji jezik nauke, a treći najvažniji jezik književnosti.

Potrebno vam je još razloga da razmislite o njegovom učenju? Poslušajte dalje: Skoro svaki luksuzni automobilski brend je iz Njemačke. Njemački univerziteti su na samom vrhu svjetskih rang listi. Oko 6% svih podataka na internetu je na njemačkom jeziku. Njemačka kultura je globalno popularna i zahvaljujući hrani, događajima i brendovima. U prosjeku svaka deseta knjiga u svijetu napisana je na njemačkom jer su neki od najbriljantnijih umova i umjetnika iz ove zemlje. Njemačka ekonomija je najsnažnija u Evropi. Njemačka dodjeljuje brojne stipendije i drugu podršku za studiranje.

Je li teško naučiti njemački?

Po težini učenja za govornike engleskog jezika njemački je svrstan u drugu kategoriju (uz podatak da ga je moguće naučiti za 30 sedmica), dok su recimo jezici iz naše regije u četvrtoj kategoriji (za njihovo savladavanje potrebne su čak 44 sedmice učenja).

Bluza, fijaker, escajg, auspuh, šnala, majstor, štrudla, foršpan, štrik, haustor, rikverc, ruksak i mnoge druge riječi u našem jeziku vode porijeklo iz njemačkog, a za uspješno usvajanje čistog izgovora i intonacije, te za sigurnost i spontanost pri izražavanju najpovoljnije je početi ga usvajati što ranije, u osnovnoj školi ili predškolskom dobu. Na taj način, uporedo uz razvijanje interesa za jezikom, kod djece se razvijaju interesi za druge zemlje, ljude i običaje.

Niste sigurni gdje početi?

Der Schmetterling, das Fernweh, das Fremschämen… Pokušali ste čitati riječi sa billboarda, ali niste sigurni koliko dobro poznajete njemački? Brzim online testovima lako je steći okvirnu predstavu o predznanju, kao i istražiti brojne druge opcije.

Tragate li za zanimljivostima ili želite testirati svoja znanja o Njemačkoj putem kviza, posjetitite web stranicu ichBiH.ba. Kako se na njemačkom kaže “Molim te”, gdje se u BiH nalazi “Goethe šuma”, koliko ljudi u svijetu uči njemački jezik – ovo su samo neki od sadržaja koji vas tamo čekaju.